Hirvenmetsästys 2015

Jahtikaudeksi 2015 metsästysseura anoi 15 hirvenpyyntilupaa, jotka toteutuivat. Luviksi muodostuivat 10 aikuisen ja 10 vasan pyyntilupaa. Kausi alkoi verkkaisesti ja aloitusviikonlopun jälkeen yhteensä 10 hirveä, niin aikuisia kuin vasoja oli jo saatu saaliiksi. Metsästystä toteutettiin koiraporukoissa ja perinteisenä ajometsästyksenä. Ajometsästyksen tuloksena saatiin kauden aikana 3 hirvieläintä ja loput hirvieläimet koiraporukoiden työskentelyihin.

Metsästys oli ohi 3 viikonlopun jälkeen ja miesmuistiin harvoin jahti on päättynyt näin nopeasti, että lumisissa maisemissa jahtia ei päästy toteuttamaan.

Kesken metsästyksen oli ohjelmassa myös koulutusta hirven paloitteluun, jota kiinnostuneet pääsivät seuraamaan hirviliiterille ja kysymään oppia hirvenpaloittelusta.

Perinteiset peijaiset järjestettiin sunnuntaina 18.10 hirvikodalla. Kyläläisiä, maansavuokranneita ja seuranjäseniä kävi syömässä ja kahvittelemassa hyvin.

Kiitokset kaikille metsästykseen osallistujille, maanomistajille ja kyläläisille jahtikaudesta 2015. Kausi ei ole vielä ohitse vaan loppuvuoden ohjelmassa on mm. hirvenlaskentaa ja hirvikoirien haukkukokeita Kuolion maastoissa.